english |
אישה שבורה, Broken Woman
פריזמה תערוכה קבוצתית
אוצר ניר הרמט
כתבה ורוניק ענבר
Breakdown – בז'רגון הקולנועי, היא פעולה של פירוק התסריט לפי ימי צילום. הפירוק ממשמע ומתכלל את המשימה העצומה הזו של הפקת סרט, ועוזר לצוות ההפקה והבימוי להבין מה מצלמים, מתי ואיפה.
to break a shot בז'רגון הקולנועי, זה האפשרות "לשבור" את המאסטר שוט, השוט הראשי, שתופס את כל ההתרחשויות של הסצנה, בשוט אחד פתוח, לשוטים סגורים יותר וקרובים יותר.
כשהתחלתי את העבודה חיפשתי שוטים סגורים של דמויות, ולדאבוני, כמרצה למבע קולנועי כבר המון שנים, מצאתי ש ב99 אחוז מהפעמים השוטים הללו, "השבורים", הם של נשים.
כאילו רק גוף האישה הוא זה שהקולנוע מרשה לעצמו לשבור, לפרק, ולבודד ממנו חלקי גוף.
מכאן התחלתי לחפש את הנרטיב שיחבר בין המקטעים השבורים הללו. ניסיתי ליצור תחושת בהילות.
כאילו האישה הפנטסטית הזו, הדמות הקולנועית, מבינה את מצבה הדחוק ויוצאת להחזיר לעצמה משהו מכבודה האבוד. אלא שזה קורה מאוחר מידי. והיא זוכה בגוף השלם רק ברגע בו היא מחליטה לוותר על חייה.
ברגע שהיא קופצת מהחלון, במה, צוק, כי היא ויתרה. היא ויתרה על האפשרות להיות שלמה, ושם היא זוכה לרגע אחד של גאולה, בו היא חוזרת להיות שלמה.
לצפיה בוידאו |
על העבודות
הצהרת האמנית
2022 תוכנית פעולה
2021 שלושה פעלים
2020 מארגים
2019 אישה שבורה
2017 פִּרְחֵי מַנְגָן
2014-5 איזור הדמדומים
2014 Transformations.
2013 לתפוס את הירח.
2008 סדק.
2006 את מי אני מחבק,
כשאני מחבק את אמא שלי?
|